Een aantal vragen zijn ons al eens gesteld. Deze hebben we met de antwoorden op een rij gezet.
Misschien staat jouw vraag er ook tussen.
Onze webshop is altijd online, houd alleen wel rekening met de verwerkingstijd van jouw bestelling.
Om iedereen goed van dienst te kunnen zijn en de versheid van onze producten te garanderen werken we met een tijdslot. Vóór 23:59 uur besteld = de volgende dag vers op de afhaallocatie.
BESTELLEN
Hoe bestel ik bij Kip-Online?
→ Ga naar de Shop. Kies bij het gewenste product voor de juiste hoeveelheid en klik ‘In winkelmand’. Staat er geen winkelwagentje bij het gewenste artikel, dan is het artikel momenteel niet bestelbaar via de webshop.
→ Nadat je de producten in de winkelmand hebt geplaatst en de bestelling compleet is, klik je op ‘Doorgaan naar Afrekenen’. Hier vul je al jouw gegevens in en kies je voor het Pickup Point waar je de bestelling wilt komen afhalen en geef je aan op welke dag (dit gaat middels een geïntegreerde kalender).
→ Controleer de gegevens, kies voor de gewenste betaalmethode en plaats je bestelling definitief door op de knop ‘Bestelling plaatsen’ te klikken.
Nadat de bestelling is geplaatst ontvang je automatisch binnen enkele minuten een bevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres. Mocht je geen bevestiging hebben ontvangen, dan kan het zijn dat er problemen zijn met de e-mailserver of dat het door jou opgegeven e-mailadres onjuist is. Je kunt dan een e-mail sturen met daarin de juiste gegevens, de bestelde producten en het moment waarop je de bestelling hebt geplaatst. Natuurlijk kun je ook telefonisch contact opnemen gedurende onze openingstijden op nummer 06-11257808.
Het is een bekend probleem dat onze e-mailberichten naar Microsoft e-mailadressen zoals Outlook, Hotmail, Live, en MSN in de map “Ongewenste mail” terecht komen. Controleer deze map altijd even.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Bestellingen die op werkdagen voor 23:59 uur zijn geplaatst, liggen de volgende dag vers op de gewenste afhaallocatie. Bestellingen die later worden geplaatst worden automatisch een dag doorgeschoven. Middels de kalender in de bestelprocedure kan de gewenste dag worden aangegeven en kan er (een week) van te voren besteld worden.
We streven ernaar alle bestellingen volgens de afspraak uit te leveren maar het kan voorkomen dat er iets mis gaat of een product niet voorradig is. Indien dit het geval is, nemen wij contact met je op.
Ik wil mijn bestelling wijzigen, hoe doe ik dat?
Het is helaas niet mogelijk om een bestelling aan te passen of te annuleren omdat wij met een volledig geautomatiseerd systeem werken. Mocht je producten vergeten zijn, dan is het uiteraard wel mogelijk om een extra bestelling te plaatsen.
Mijn bestelling is incompleet, wat nu?
Je kunt je bestelling het beste controleren zodra je deze afhaalt. Mocht blijken dat er producten ontbreken dan vragen we je dit direct aan te geven bij een van de medewerkers van het Pickup Point, zij nemen dan contact op met Kip-Online zodat het probleem kan worden opgelost.
BETALING
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij Kip-Online?
De bestellingen die je in onze webshop doet, kunnen via iDEAL worden betaald. De online betalingsprocedure verloopt via Mollie Payments.
Is mijn online betaling veilig?
Bij deze methode kun je direct tijdens de bestelprocedure de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank. Maak je al gebruik van telebankieren, dan kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden. Mollie Payments stelt hoge eisen aan het veilig en betrouwbaar betalen op het internet. Alle betalingen vinden plaats middels een beveiligde verbinding. Zodra jouw betaling is ontvangen, krijg je hiervan een bevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres.
AFHALEN
Hoelaat kan ik mijn bestelling afhalen?
Bestellingen kunnen worden afgehaald op onderstaande dagen en tijden (m.u.v. feestdagen):
• Landsmeer
Dinsdag t/m vrijdag | 12:00 – 18:00 uur
Zaterdag | 12:00 – 17:00 uur
• Weesp
Maandag t/m vrijdag | 10:00 – 14:00 uur
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik deze niet op tijd kan komen ophalen?
Bestellingen die, zonder geldige reden of annulering, niet worden opgehaald gaan automatisch retour.
Omdat wij versproducten verkopen met een beperkte houdbaarheid doneren we deze bestellingen aan de Voedselbank om verspilling tegen te gaan. De kosten zijn voor rekening van de betreffende klant.
RETOURNEREN
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, het goed fysiek in bezit krijgt. Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn waren die kunnen bederven binnen de bedenktermijn (bijv. vlees).
Retourneren van vlees is in beginsel niet mogelijk, tenzij daarover overleg is gepleegd met Kip-Online.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen (bijvoorbeeld per e-mail of telefonisch op 06-11257808.) . Een melding kan bijvoorbeeld ook gedaan worden door het invullen en toezenden van het Europees modelformulier voor herroeping. Dit formulier kun je hier vinden.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.
Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugbrengt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van het retourneren van de goederen komen voor jouw rekening.
Onze retouradressen:
• Pick up Point Landsmeer
Zuideinde 45b, 1121 CK, Landsmeer
• Pick Up Point Weesp
Pampuslaan 151, 1382JN, Weesp
KLACHTENPROCEDURE
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via info@kip-online.nl. Je krijgt van ons binnen 24 uur na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.
Staat jouw vraag niet in ons rijtje? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag!
info@kip-online.nl